Emzirme Annelerin Kalbini Koruyor

Ocak 26, 2010 azrasarachan  

Emzirme Anne Sütü

Emzirme

ABD’nde yapılan bir araştırmada bebeğini emziren kadınlarda kalp hastalıkları, diyabet ve felç riskinin daha az olduğu tespit edildi. “Obstet Gynecol” isimli tıp dergisinde yayımlanan “Emzirme Süresinin Annenin Kalp Hastalığı Riskine Etkisine Yönelik Orijinal Çalışma” başlıklı makalede, anne sütünün bebeğin sağlıklı gelişimi , mikroplardan korunması ve ruh sağlığı açısından faydalı olmasının yanı sıra anneyi de çeşitli hastalıklara karşı koruduğu belirtildi. Araştırmaya göre , doğumlarının üzerinden yaklaşık 30-35 yıl geçmiş ve yaşları ortalama 63 olan 139 bin 681 kadın düzenli kontrollerle çeşitli hastalıklar açısından yıllar içerisinde takip edildi.

Araştırmada, hastalık gelişenlerde sigara, hareket, çevresel faktörler, beslenme alışkanlığı ve fazla kilo gibi etkenlerin olup olmadığı incelendi. Araştırma kapsamında daha önce gebelik geçiren ancak çocuğunu emzirmeyen kadınlarla yapılan karşılaştırma sonucunda, bebeklerini 1 yıl ya da daha fazla süre emziren kadınlarda hiç emzirmeyenlere oranla kalp damar hastalıklarına yakalanma ve felç geçirme riskinin diğerlerine göre yüzde 10-15 oranında daha az olduğu tespit edildi. Emzirme süresi arttıkça hipertansiyon, yüksek kolesterol ve diyabet gibi hastalıkların görülme sıklığının da azaldığı saptandı. Araştırmada, vücutta depolanan yağ miktarının anne sütü verildiğinde azaldığı ve bu durumun emziren anneleri ileri yaşlarda hastalıklara karşı koruduğu vurgulanarak, araştırmanın emzirmenin anne sağlığına karşı koruyucu etkisi açısından tıp literatüründeki ilk çalışma olduğuna dikkat çekildi.

Facebook Facebook Friendfeed Friendfeed Twitter Twitter Google Buzz Digg Digg Del.icio.us Del.icio.us Stumbleupon Stumbleupon
Paylaş:

Kategorisi: ANNE & ÇOCUK, SAĞLIK